Tuesday, July 21, 2015

علت اصلى خسارتهاى ناشى از سيل چه بود؟


از روز گذشته بارش باران در چند استان شروع شده كه منجر به جارى شدن سيل گرديد. خسارتهاى وارد شده در شهرهاى مختلف بسيار زياد است. تعدادی از هموطنان جان باختند و شماری نیز مفقود شدند.
سیل تنها در مسیر جاده کرج ـ چالوس باعث مرگ 5 هموطن شد. 12تن نیز مفقود هستند. بنا‌ به اعلام رسمی تا کنون ۴۰ دستگاه خودرو، تعدادی از خانه‌های مردم و سه پل تخریب شده‌اند. 
همينطور در ساير شهرها خسارات سنگینی به مغازه و خانه‌های مردم وارد کرده است، کارگزاران حکومتی عاجز از هر گونه خدمات به مردم، همه چیز را به عهده مردم ول کرده‌اند، سطح شهر سقز پر از زباله‌های ناشی از سیل است، آب و برق مردم قطع شده است، و مردم با دیدن بی‌عملی کارگزاران حکومتی مقابل فرمانداری و شهرداری و در نقاط مختلف این شهر تجمع اعتراضی برپا کردند.
اولين سؤالى كه ذهن هر ايرانى را به خود مشغول ميكند اين است كه در ايران چرا؟ در كشورى روى درياى نفت، با اين همه سرمايه و معادن، چرا مردم در مقابل يك سيل، يا توفان خاك و وقايعى از اين دست، تا اين حد آسيب پذيرند؟ 
چرا بعد از اين ساليان، زيرساختهاى شهرى حتى به قدرى نيست كه از مردم در برابر كمترين سوانح طبيعى حفاظت كند؟ 
علت اصلى را بايد در حاكميتى جستجو كرد كه به جاى پرداختن به درد واقعى مردم، تمام سرمايه كشور را در اين ساليان به تاراج داده و خرج اتمى يا مهره هاى سركوب و سپاه پاسداران كرده است. 
يكي از كارگزاران رژيم روز دوشنبه 29تیر اذعان کرد که علت اصلی خسارتهای ناشی از سیل فرسودگی زیر ساختهای فاضلاب و مسیلهای شهر بوده است.
در كردستان نيز، خسارات قابل توجهی به محلات و بازار این شهر وارد شده به‌صورتی‌که تقریباً 20 تا 100 درصد اماکن این شهرستان از نظر محتویات داخل مغازه‌ها دچار خسارت شدند و به اموال مردم از جمله تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت آسیب جدی وارد شده است. و علت اصلى اين همه ويرانى چيزى نيست جز شبکه فاضلاب شهر، و نبود سیستم تخلیه 

واقعیت این است که نظامی که از پایه بر دجالیت و چپاول بنا شده است، تمام ارگان‌های آن نيز با هر نام و نشانى، تنها زمينه هاى مناسبى هستند براي خوردن اموال مردم و نهادينه كردن غارتگرى.
تمام هزينه هايي كه بايد صرف بهداشت و درمان، آموزش، زيرساختهاى شهرى، كارخانجات و رفاه و آسايش مردم شود، به جيب مهره هاى حكومت سرازير شده است. به عنوان مثال تنها در طى هفته گذشته، ناصر سراج رئیس سازمان بارزسی رژیم روز سه‌شنبه 23تیر از یک فقره فساد مالی 700میلیارد تومانی خبر داد.
وی از اعلام هویت فرد فاسد و جزییات این دزدی خودداری کرد و گفت: فردی با تشکیل شرکتهای صوری و کاغذی موفق شده است وامهای سنگینی بگیرد و این پرداختها با علم و آگاهی به موضوع صورت گرفته است.
در دولت ”اعتدال و امید ” آخوند حسن روحانی، موارد بسیاری از دزدی‌های نجومی و فسادهای هزاران میلیارد تومانی رو می‌شود که آن روی سکه ظلم و ستمی است بر مردم ميرود و اين در حالى است كه هيچ رسيدگى به خسارتهاى ناشى از سيل، از طرف حكومت نشده، بلكه مردم شهرهاى مختلف به حال خود گذاشته شده اند.